Kiegészítő kezelések

Az alább ismertetett kezeléseket zömében a rehabilitáció részeként alkalmazom, a masszázskezelések kiegészítésére. Önállóan, masszázs nélkül is igénybe vehető néhány kezelés, ezt a leírásnál minden esetben jelzem.

FÉNYTERÁPIA

A nagyon sokak által ismert Bipotron fényterápiát használom.

Állatoknál is eredményesen alkalmazható: ízületi problémáknál, gyulladásos megbetegedés esetén, az izmok, inak és ínszalagok lágyszövet-problémáinál (pl. izomrándulás, ficam, rándulás, zúzódás, ínszalag- és izomszakadás, íngyulladás), gyorsítja a sebgyógyulást sérülések, műtétek után és segít a bőrproblémák kezelésében is.

Önállóan igénybe vehető? – IGEN (20 perc 1.500 Ft)

FITOTERÁPIA ÉS GYÓGYNÖVÉNYES PAKOLÁS

A Fitoterápia oldalon részletesebben írok a gyógynövények hasznosságáról a kisállat-kezelések kapcsán.
Ayurvedikus masszőrként jól tudom, hogy milyen kedvező hatást fejt ki az ún. Patra Potli (gyógynövényes batyus masszázs) az ízületekre és a merev, befeszült izmokra, éppen ezért nem csak etetésre szánt gyógynövényekkel egészítem ki a rehabilitációs kezelést, hanem gyógynövényes pakolással, illetve gyógynövényes masszázzsal is, ha szükséges.

Önállóan igénybe vehető? Fitoterápia – IGEN Gyógynövényes pakolás – NEM
Háznál történő kezelésnél kérhető?
Gyógynövényes pakolás – NEM

GYÓGYTORNA

Célja, hogy a kutyus képes legyen újra önállóan, fájdalommentesen és koordináltan mozogni. A kutya állapotától függően a torna különböző elemekből tevődik össze (passzív-, aktív-, stabilizáló gyakorlatok és nyújtás). A torna hatására az ízületi mozgástartomány megtartott lesz, illetve a beszűkült mozgástartomány növekszik, csökken a fájdalom, erősödik az ízületi nedv termelése. A gyógytorna fontos eleme, éppen úgy, mint az embernél, az izomzat nyújtása.

Önállóan igénybe vehető? – NEM

TELLINGTON TOUCH
Ezt a módszert Linda Tellington Jones fejlesztette ki, speciálisan állatok számára, ami a 70-es évek óta az egész világon elterjedt, egyedi, mégis hatékony alternatív módszer az állatok gyógyításában és rehabilitációjában. Az érintés célja a sejtek aktiválása. A TTOUCH módszer mozdulatai serkentik a sejtműködést, így a feszültséggócok ellazulnak, az érintéstől való félelem feloldható, fájdalomcsillapító hatású és gyorsítja a sebgyógyulást.

Önállóan igénybe vehető? – NEM

SZAKRÁLIS ENERGIA- ÉS KRISTÁLYKEZELÉS

Minden létező energiából van – ezt mindannyian tanultuk az iskolában. Minden mozgásban van, semmi sem áll(andó) – minden rezeg. A rezgés törvénye azt mondja, hogy „az energia és az anyag csupán különböző frekvenciájú rezgések manifesztációja.” És miért szakrális? Mert láthatatlan.

Ezekkel az energiákkal és rezgésekkel is dolgozom.

Önállóan igénybe vehető? – RÉSZBEN
Háznál történő kezelésnél kérhető? – RÉSZBEN

A részleteket személyesen egyeztetjük.

Jelenleg még nem elérhető kezelések, de a rövid távú tervek között szerepel:

A terápiás dog taping/kinezio-tape, reflexológia, mágnesterápiás-, elektro-akupunktúrás-, lágylézer- és tens kezelés, valamint a fülgyertya, a köpölyözés és a pióca-terápia gondolatával is kacérkodom.

A rehabilitáció hasznos kiegészítője, de nálam nem elérhető kezelés a HIDROTERÁPIA

A görög hydros (víz) szóból származik és azoknak a kezeléseknek az összességét jelenti, amelyeknél a víz fizikai tulajdonságait (hőhatását és/vagy mechanikai jellemzőit, pl. hidrosztatikai nyomás, felhajtóerő, közegellenállás) használják gyógyításra. A humán gyógyászatból jól ismerjük ezeket (víz alatti torna, súlyfürdő, víz alatti sugármasszázs, stb).

A kutya úsztatása nem hidroterápia. Tény, hogy vízben történik és jó hatású a kutya számára, de ez még nem nevezhető hidroterápiának.
Én sajnos csak elég messze (Budapesten és Pécsen) tudok olyan kutya fizioterápiás centrumról, ahol megfelelő hidroterápiás lehetőség van.

Lehet, hogy a fejemet veszik 😮 ezért a kijelentésért a módszert alkalmazók, de én sem embernél, sem állatnál nem ajánlom a csontkovácsolást. Mint ahogy rajtam kívül nagyon sokan, egyszerűen én is tartok tőle. Sok-sok évvel ezelőtt láttam egy 17 éves lányt, akit törött gerinccel szállítottak az ortopéd klinikára, egyenesen a csontkovácstól, és ez egy életre meghatározó „élmény” lett számomra. Ezt csak tetézte, hogy néhány évvel később egy masszázs alkalmával nálam is alkalmazta ezt a technikát a masszőr a megkérdezésem nélkül, és hát mit mondjak, nem volt jó élmény. Aki akarja, vegye igénybe, de én távol tartom magam tőle páciensként és kezelőként is.